Ida Dahlman!

Alla inlägg under december 2012

Av ida dahlman - 29 december 2012 13:58

Jaa, vi kan börja med rykten. Rykten är ett STORT problem..Om man säger en sak som stämmer, men sedan hör någon annan det. Då kan den andra personen vända lite på sanningen och säga de te någon annan som låter värre än vad de igentligen skulle vara. Sedan kan de komma till fler och fler personer, så har sanningen blivit upp och ner totalt. Men då kan de komma till ens bästa vän och ryktet säger att de handlar om den bästa vännen när de inte ens gör de ALLS! Tillslut kan den bästa vännen börja snacka skit och antagligen sprida rykten om en sak som inte ens handlade om den bästa vännen. Då kan vänskapen bli förstörd föralltid! SÅ snälla jag ber er alla där ute, ni ska vara rädda om vad ni säger för saker till olika personer. Kolla hur personen är som person till exempel eller kolla om de går att verkligen LITA 100% på den personen. Och håll ER TILL SANNINGEN! De är de bästa! Varför inte bara gå face to face å snacka?Istället för att sprida massa rykten som inte ens stämmer ALLS! 


Vänner: Vänner är viktigt att ha. För om man inte har några vänner kan man bli ensam osv. Men de finns vänner man inte kan lita på, eller vänner man kan lita på upp till 100% på. De finns även vänner som är (ursäkta uttrycket) dumma i huvudet! Dom säger saker som inte sant om en annan kompis, så kan den andra kompisen bli hatad av alla. De är så jobbigt med dom sakerna. Varför inte bara gå face to face å snacka istället för att snacka skit bakom ryggen? Ett tips, gör de i fortsättningen. SNÄLLA! De är de bästa så slipper man problem som dom.


Kärlek: Kärlek är bra, men kan även va dåligt. Vissa håller sig till BARA 1 PERSON! Någon annan kan vara otrogen, eller gå till nya förhållanden hela tiden. Alltså man byter å byter hela tiden. Ett tips till..Gör inte så! Håll er till en person! Som DU verkligen ÄLSKAR!


Rökning: Alltså dom där cancerpinnarna är så onödiga! De slösar pengar nästan hela tiden, varför ska dom igentligen finnad i över huvudtaget? Jag(Ida) röker absolut INTE! Jag kan inte heller..Kan berätta senare varför jag inte kan börja röka! Men iallafall, cancerpinnarna förstör livet, lungorna allt i hela kroppen! När den personen tar ett DJUPT andetag med en cigg i handen så fylls kroppen och lungorna med ren cancer! Och även andra saker, är så dumt så de är helt sjukt! De är ju såklart bäst att INTE röka alls!


Om mig själv: Jaa, varför jag(Ida) inte kan röka är föratt jag har något som heter hjärtfel. Jag har haft ett hål ii mitt härta som var ungefär lika stort som en enkrona eller femkrona, vet inte riktigt. Så jag har ett ärr på mitt hjärta. Jag gjorde en hjärtoperation när jag var 3-4 kanske? Men om jag inte hade gjort den så skulle jag antagligen inte vara här nu, eller så skulle jag leva ett MYCKET kortare liv än alla andra! Så mina underbara föräldrar räddade mitt liv! Dom ville att jag skulle ha ett långt och lyckligt liv! Så jag är väldigt glad att jag fick ett hål i hjärtat om jag ska vara 100% ärlig, varför jag är så glad över de är att jag ALDRIG kan börja RÖKA!!!;D 

Aja, ni får ha en riktigt härlig dag! Här får ni några bilder! PS: jag gjorde smothies(stavning) igår! Gött blev de iallafall! <3 FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM!: iidiizz 

JAG FÖLJER TILLBAKA!


     


Av ida dahlman - 25 december 2012 10:12

Hej och godmorgon! Hur är läget?De är bara bra...Tror jag..

Har haft de lite jobbigt med en sak..En vän.. Säger inget mer, men iallafall. Nu sitter jag och dunkar Kapten Röd <3, eller jag dunkar väl mer än bara Kapten Röd...Som..Lil Wayne,Eminem,Metallica,Dragon Force,Greenday å mkt mer ;)

Har nyss vaknat, om jag ska vara ärlig så vet jag inte om jag har gått i sömnen eller något, för jag vaknade i min garderob(stavning) O.o...Sen så låg min iPhone 4 i en kartong(stavning) ...Så jag får städa ''lite''idag, men nu ska jag verkligen städa så jag får plats med dom grejerna jag fick igår!Kan visa grejerna sen!;) De finns EN SAK jag verkligen STÖR mig på...De är att om jag skriver te någon polare å han/hon inte svarar även om han/hon har sett de...Så jävla irriterande!!Speciell när jag skriver något gulligt/sorgligt/roligt...Så svarar han/hon inte.. -.-'' snälla svara..Annars blir Zkalman(jag Ida) sur!:)

De kan inte bara jag som gör detta när man ska på toan..

- Går på toan..

- De står folk utanför..

- SÄTTER PÅ VATTENKRANEN!!


Alltid <3

Men seriöst de kan inte bara jag som gör så...Hoppas jag.. :/...Kan inte NI ge mig tips på vad man kan baka?Något som är gott SÅKLART!...En annan skickade in ett recept..Som lurade mig..De var dret äcklickt -.-''..Så snälla skicka in goda recept..:) Jag ska snart åka te Dömle backen med Malin å åka snowboard eller skidor ;).Jag har ju sagt att jag ska göra videoinlägg på bloggen, men jag vill men de är såhär..Att när jag skulle ladda upp en video på bloggen..De gick väl si sådär..INGE BRA..De funkade inte alls xD Ska försöka fixa de! LOVAR! Men iallafall,här får ni se vad jag fick i julklapp ;)

Så imorgon blir de att åka att shoppa, ska köpa upp allt på de kortet eftersom de är mellandags rea!<3

Ha de bra så hörs vi säkert senare idag!

2 Parfymer som luktar jätte gott! <3

 

OneZipp

   

Nya skor <3

 

Hår produker å 1 mascara :)

 

Lite smink, använder de mest till speciella saker.

 

Presentkort på Bergvik i alla affärer, de va 1500 på de!

 

Bildbevis på att de är 1500 på presentkortet!:P

   


Av ida dahlman - 23 december 2012 20:16

Gokväll alle läsare!!
Kan berätta lite nyheter..Jag har färgat mitt hår lila!!Fast på topparna för å se hur de såg ut..? De blev bra tror jag men de går att ta bort..tror jag..Jag längtar faktiskt te julafton..Kommer få något jag ALLTID velat ha..Men vet inte vad xD <3 just nu ligger jag i sängen å dunkar Kapten röd <33 kollar runt på fb å på instagram :P
Följ mig på instagram: iidiizz
Kik: idaadahlman
Jag är ärlig på kik tills kl 00.00 ..
Kommer kanske börja göra videoinlägg på bloggen!!;D haaaaa...haaa.. Har slagit in,JAA ungefär..10-20 julklappar ...-.-" lite jobbigt men..Vad gör man inte för julen?:)
Ha en jätte bra JUL!!
En bild på mig å mitt halft lila hår ;)

Av ida dahlman - 17 december 2012 16:44

hej, jag bor i Sverige. vi får inte vara i kyrkan på skolavslutningen, vi får inte bära svenska flaggan offentligt och vi får inte vara pepparkaksgubbar på lucia. Vi får heller inte sjunga pepparkakssången. badhusen stängs när en grupp muslimer ska simma, en liten docka i Kalle anka på julafton klipps bort. man slutar aldrig förvånas, för vi är trots allt i Sverige. landet som tar invandrare före våra egna. Måste bara säga att det blir mer och mer rasistiskt ju mer ni tar bort.
t.ex det är ju mer rasistiskt att INTE låta pepparkaksgubbarna få vara med på lucia, och det är mer rasistiskt att INTE låta en liten docka som råkar vara svart färgad vara med i kalle anka? varför ska inte någon färgad få vara med?
var fan är sverige på väg? ni som har gjort så det blivit så här har bara orsakat mer rasism i Sverige.
vill bara säga att vi är ju alla födda som människor, varför i helvete ska vi placeras i grupper då för? varför ska vissa behandlas annorlunda? jag skäms verkligen över sverige nu. jag är inte stolt över att vara svensk. inte ett dugg.

Psst! Snodde denna status från fb, för er som känner igen den ;)

Asså detta är ju HELT sjukt!

Mmmh, men aja har DRET tråkigt just nu, ska städa rummet och ah..Vet inte så mycket mer, jo ska kolla om de finns något på  tv:n.

Kan berätta vad som har hänt i skolan idag..

Jag skulle on da toalett..Så kom jag tillbaka..Var vid skåpen..Så kom de två killar med en STOR VIT FEEET SNÖBOLL!! .. Så la dom den i min tröja såklart..Jag flög i backen med huvudet före..Sen reste jag mig upp å tryckte in den killen i skåpet allt vad jag hade så han flög in i skåpet :D Sen gick jag in på lektionen, men då var lektionen redan slut ;D

Aja, kommer säkert mer blogginlägg på bloggen senare! Nu dags att städa rummet :P ( JAG PÅ BILDEN ;p )

 



Av ida dahlman - 11 december 2012 19:43

HallojsaN!

Hände samma sak igen fast 2-3 ggr.. Dom 2 killarna kom å tog min mössa..Igen...Den tredje pöjken kom aldrig :D

Nu gör jag inte så mycket, förutom att jag fyller i en status '' Gilla så skriver jag '' Decembers ... '' I din logg ''.. Å de är ju typ 26 som har gillat...PALLA..Fast förra gången var de 64...Kommer säkert va ännu fler som kommer gilla den statusen!..YIPPEY..Fast jag ska ju inte klaga, ae..Jag ville ju ha något å göra så.. .. ... Aja, nu sitter jag å små äter choklad och kollar på Jockiboi och Hans vänner show :D Så jävla grym!XD..

Här får ni vidoeon jag kollar på! Så sköön! Aja, kommer skriva mer i nästa inlägg på bloggen! Ha de bra :* :P  

Av ida dahlman - 11 december 2012 07:28

Idag är de skola som alla andra vecko dagar :( ..

Börjar få ont i magen..Vette fan varför :(

Sitter vid datorn å dunkar Green Day

Jag är en person som är vän med nästan alla, beror på vad dom har för personlighet! Om dom har en bra personlighet t.ex INTE RÖKER, så är de helt okej för mig!

Om dom RÖKER så säger jag bara  , dom där cancerpinnarna förstör livet föralltid! Men som sagt, ni väljer vilket liv ni vill ha ;) JAG IDA KAN ABSOLUT INTE RÖKA!!!JAG KOMMER ALDRIG RÖKA HELLER!!

Tänkte berätta en sak.. Många undrar varför jag har ett ärr på ''bröstkorgen''..De är för att jag har gjort en hjärtoperation..Hade ett hål i mitt hjärta när jag var liten..Om jag inte hade gjort den hade jag nog inte varit här idag.. Jag skäms absolut INTE för att jag har ett ärr där!Huvudsaken är att jag LEVER!:D

Aja, ni får ha en jätte bra och UNDERBAR morgon alla läsare! OMG,

DOM HÄR ÄGER SÖNDER 1D!!! Haha xD

 

Av ida dahlman - 10 december 2012 16:45

Ja som sagt..HEJSASVEJSAN!


KOMMER ALDRIG MER HA PÅ MIG MÖSSA! Om ni undrar varför...Så här kommer historien!

Jag hade rast så gick jag runt på högstadiet lite jag hade min gråa mössa med en grå hårig boll på xD ... Så kommer det tre st killar å en utav dom tar min mössa å springer iväg såklart..Så jag sprang efter.. Sen när vi var vid cafeterian(stavning) så ställde den killkompisen till mig på ett bord å lyfter upp en lucka ifrån tacket å lägger den ovanför taket ...Sen tog han ner den å jag sprang efter honom..Jag var ungefär 1,5 m ifrån honom när han sprang sitt snabbaste typ..Sen kom en annan  å höll i mig så jag inte ska kunna ta mössan.. Fortsättningen följer, nee men jag fick tag i mössan sedan ;)

Just nu så sitter jag i min säng å lyssnar på musik så jag får härliga gamla minnen tillbaka :/

Juste, jag kanske kommer lägga ut en status på fb där de står '' Om 50-80 gillar så kommer jag gå ut i bikini å bada i snön, video bevis kommer!!:/'' Men behöver bara någon som filmar de..!!Så vill någon av mina vänner filma isåfall?SKRIV TE MIG PÅ FACEBOOK ISÅFALL!!

Saknar det gamla Rud faktiskt...Alla vänner Ella G saknar jag mest utav ALLT, saknar dig stort!<3

Ps, RÖSTA FÖR FAN PÅ DEN NYA OMRÖSTNINGEN!!!!!



Av ida dahlman - 10 december 2012 12:47

Då har man rast nu då:)
Efter de har vi NO..
Vet inte vad vi har i NO'n men aja..
Sandra var lite ledsen förut:( men jag hade lektion så jag sa såhär:
-jag: är du ledsen Sandra?
-Sandra: jaaaa!;(
-jag: men har lektion nu så hejdå!
Jag går in på lektionen å en killkompis sa: Ey Ida vad fan var de för diss?

Aja ska tråka med mina andra vänner!
Ha de bra alla läsare så ses vi senare!
Skriver MER SEN!!;)
De är datasalen om ni undrar;)

Presentation


Uhmm...Du?Ja juste, DU!
Nu har du gått in på in profil:)
Jag heter Ida Dahlman och är 13 år ;)
Älskar musik och mina vänner.
Har spelat fotboll men funderar på att börja på parkour!:D
Skulle va något för mig!
Följ mig på Instagram: iidiizz

Ha de

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Är de något som ni tycker är dåligt med bloggen?
 Ja
 Njaaa..
 Vissa saker kanske..:/
 Nej!
 Tycker den bara är rolig!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards